26 Mart 2013 Salı

IF I WERE A MAYOR !

AH, BİR BELEDİYE BAŞKANI OLSAM!
Sabah, sabah telefon geldi...Belediyenin aracı ile, Doğancılar köyüne 30'a yakın köpek atılmış.  "Ne yapalım?" diye soruyorlar...
"Belediyelerin, sokak hayvanlarını bulunduğu yerden başka bir yere atmasının suç olduğunu, konuyu araştıracağımızı" söyleyerek, telefonu kapadım. Hayvanları o bölgeye bırakan hangi belediye olursa olsun, yanlış yaptığı tartışılmaz bir gerçek olmasına rağmen; Önce, belediyenin yasadışı bu eylemi hakkında "ne yapmalıyım?" diye düşündüm. Sonra,
"Belediyenin yerinde olsaydım, ne yapardım?" sorgulaması yaparak, belediyenin önünde ne tür seçenekler olabileceğini anlamaya çalıştım. 
Nasıl ki bu sabah, bana " buradaki otuz köpeği ne yapalım? " diye şikayet edilerek, benden mucize yaratmam istendiyse, belediyeye de her gün "mahallemizde çok köpek var" diye şikayet edilerek, mahallerindeki köpeklerin alınmasını ve yok edilmesini isteyenler oluyor.
BU DURUMDA NE YAPILMASI GEREKİYOR?
Hayvanları, beslenmeye ve barınmaya alıştıkları mekanlardan ayırmak, insani bir çözüm olmadığı gibi yasal da değil, öyleyse ne yapılması gerekiyor? Şikayetlerle nasıl başa çıkılacak?
"BELEDİYE'DEN BEKLENEN O KADAR ÇOK HİZMET VARKEN, SOKAK HAYVANLARINA NASIL SIRA GELECEK?" DENİLDİĞİNİ DUYAR GİBİYİM. 
HERŞEYE NASIL YETEYİM! DİYE İSYAN EDİP, GÜNÜ KURTARACAK ÇÖZÜMLER BULUP, "KÜÇÜK VE BENCİL" İNSANLARI MUTLU EDİP, OYUMU GARANTİYE ALABİLİRİM!
YA DA;
BİRAZ ZAHMETLİ OLSA DA, KALICI ÇÖZÜMLER ÜRETİP, SORUNU KÖKTEN ÇÖZEBİLİRİM.
ŞİMDİ BAŞKAN OLSAM;
Proje Kordinatörümü yanıma çağırır, bu sorunu çözecek proje üretmesini isterim.
( Hadi belediyenin kordinatörü yok diyelim ve biz yol gösterelim.)
İlçede bir komisyon oluşturulması için talimat veririm. Komisyona Veterinerimi, danışmanımı, tarım ilçe müdürünü, kaymakamlık tarafından görevlendirilecek kişileri, sivil toplum örgütlerini davet ederim.
Ortak bir proje hazırlatırım. ( Akçakoca Kent Konseyinde bu proje hazırdır ama kurumlar arası birlik sağlanarak konu ile ilgili ortak toplantı yapılamamıştır.Belediyenin yakıcı sorununa çözüm üreten sokak hayvanları gurubuna "zamanımız yok" diye randevu bile verilmemiştir) Hazırlanan proje için bakanlıktan, valilikten maddi destek isterim. 
(Yasal olarak destek vermeleri gerekiyor.) 
2004 yılında çıkarılan 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın 2012 yılında resmi gazetede yayınlanan "KUDUZ HASTALIĞINDAN KORUNMA VE KUDUZ HASTALIĞI İLE MÜCADELE YÖNETMELİĞİ ile İlçe sınırları içinde Belediyelere sorumluluklar verilmiştir. 2004 yılından beri ilçemizde görev yapan Belediye Başkanları, sorunu çözmek için adım atmamıştır. Hayvanseverlerin yoğun taleplerini dikkate alan, Fikret Albayrak, geçici barınak açmasına rağmen, bu işi yürütecek, kordinatörlüğünü yapabilecek yetenekte personel temin edemediği için çok sancılı ve hayvanseverle kavgalı süreçler yaşanmıştır.
Ben olsaydım; BELEDİYE BAŞKANI OLARAK, EKSİK BIRAKILAN BİR GÖREVİ YAPABİLMEM İÇİN BANA DESTEK VEREN, YOL GÖSTEREN HAYVANSEVERLERLE BİRLİKTE HAREKET EDER, ÇÖZÜMÜ ONLARLA BERABER BULURDUM.
HAYVANLAR İÇİN ŞİKAYETE GELEN İNSANLARA, YASAL SORUMLULUKLARINI HATIRLATIR, BELEDİYE OLARAK ÜZERİNE DÜŞENİ YAPTIĞIM İÇİN KALAN KISMINDA ONLARDAN DESTEK İSTERDİM.
İLK İŞ OLARAK GÖREVDE OLDUĞUM YILLARDA ÇALIŞAN VETERİNERİMİ YANIMA ÇAĞIRIR, İLÇEDEKİ KAYITLI KÖPEKLERLE İLGİLİ BİLGİ İSTERDİM. 
BAŞKAN OLMAK; İYİ BİR YÖNETİCİ, İYİ BİR KORDİNATÖR, İYİ BİR İŞBİRLİKÇİ ( Ortaklıklar kurabilmek anlamında) VE İYİ BİR İŞÇİ OLMAYI BECEREBİLMEK DEMEKTİR.

--
BIRAKILAN KÖPEKLERİ GÖRMEK İÇİN DOĞANCILAR KÖYÜNE GİTTİK. ORADA DAHA ÖNCE YERLEŞEN KÖPEKLER TARAFINDAN KOVALANARAK UZAKLAŞTIRILDIKLARI İÇİN
SAYILARINI VE YERLERİNİ TESPİT EDEMEDİK.
Bırakılan köpekler arasında küpeli köpeklerde olduğu söylendiği için, hangi belediyeden bırakıldığının tespiti daha kolay olacaktır.

--------------------------------------------
Geçici barınakta kısırlaştırılan köpekler, beslenme odaklarının oluşturulamaması ve yasadışı zehirlemelerin sürmesi nedeniye alındıkları yerlere bırakılamamıştır. Kısırlaştırma yapabilen veteriner hizmeti olmadığı için de, düzenli bir kısırlaştırma yapılamamaktadır.
-----------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder