31 Mart 2013 Pazar

İNSANOĞLU VE DOĞA

     Özellikle son yıllarda daha da artan bir doğal yaşam popülaritesi oluştu. Büyük inşaat firmalarının dev doğal yaşam projeleri, gazetelerin doğal yaşam ekleri hatta benim bile kullandığım “doğa yürüyüşü” tabiri…
    Dün doğanın kalbindeyken düşündüm de neden İnsanoğlu doğanın dışında bir varlıkmışcasına kullanıyoruz biz bu kavramları. Öylesine kanıksamışız ki bunu ; taş binalarımız normal hayatımızı oluştururken orman gezimiz hobimizi oluşturmakta. Bir yerde bir çelişki var ve insanoğlu mutlu olmak için bu çelişkiyi düzeltmeli bence. Tabi ki teknolojinin getirdiği konforu reddedip yaşamaktan söz etmiyorum. Ama özünü unutmamalı insanoğlu. Dün ormandayken hatırladım ben doğanın bir bütün olduğunu ve benim de onun bir parçası olduğumu. Parçası olduğum doğada içgüdülerimin beni yönlendirdiğini fark ettim mesela. Vahşi yada değil birbirimizin sınırlarına ve zaaflarına saygı duydukça hiçbir tehlike olmadan bir arada yaşayabileceğimizi ama bütün bunlar için önce neyin parçası olduğumuzu hatırlayıp onunla uyumlu yaşamamız gerektiğini hatırladım. İnsanoğlundan başka her varlık kendi halinde aslında. Su yolunda akmak istiyor değiştirilmeden ve yolu değiştirilen nehir taşıp sel oluştururken aslında öç almıyor insanoğlundan. Ayılar uyandıkları kış uykusundan sonra suya yaklaşmak istiyorlar,köylere baskın yapmak değil amaçları. Tarlaları talan etmek,sokaktaki çöpleri dağıtmak…. Hiç birinin insanoğluyla bir derdi yok oysa. Hiç biri öldürmekten zevk almıyor,sadece yaşamlarını sürdürüyorlar. Yaşam alanımızın ortak olduğunu unutan biziz. Ve köpekler; yüzyıllardır yaptıkları şeyi yapmaya devam ediyorlar hala. İnsanoğluna sadık bir dost ve koruyucu olmak… Bir ayağı aksayarak bize ormanda refakat eden bir küçük köpektir şu an bunları yazmama neden olan, bu yüzden onu anmadan geçmek istemedim.

    Demem o ki “Çevreyi kirletmeyelim”,”hayvanları koruyalım” lardan önce özümüzü hatırlayalım. Doğanın efendisi değil bir parçası olduğumuz gerçeğiyle bir yüzleşip egomuzu bir köşeye atalım derim ben. Çünkü doğa kin tutmasa da kendinden alınanı hep geri alır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder