11 Ağustos 2014 Pazartesi

BELEDİYEMİZ TIRPAN YAPIYORMUŞ...

 
DUYDUK Kİ SOKAKLARI TIRPANLIYORMUŞSUNUZ...

"BELEDİYEMİZ TARAFINDAN TIRPAN ÇALIŞMALARIMIZ GERÇEKLEŞTİRİLMEKTEDİR.
Belediyemiz Park ve Bahçeler ekiplerince, uzayan otların kesilmesi çalışmaları devam ediyor. Çukurtarla mevkiinde gerçekleşen tırpanlama çalışmaları kurumaya başlayan yabani otlar tırpanlanarak temizleniyor. Kuruyan otların tırpanlanması ve biçilmesi ilçemiz genelindeki bütün yeşil alanlarda periyodik olarak sürdürülüyor."
 
BURASI  SİZE AİT DEĞİL Mİ?
AKÇAKOCA GEÇİCİ BARINAĞINDA OTLAR ÇOK ÇABUK UZADIĞINDAN EN AZ  AYDA BİRKEZ TIRPAN YAPILMAYINCA OTLAR HIZLA UZUYOR VE BÖLÜMLERE GİRMEK ZORLAŞIYOR. LÜTFEN BURAYA DA EL ATINIZ.
"KÖR OLASIN DEMİYORUM, KÖR OLMA DA GÖR BENİ."
 
9-10 AĞUSTOS BARINAK GÜNLÜĞÜ
 
BARINAK GÜNLÜĞÜ (9 AĞUSTOS CMT)
Saat 12:30 da sevgili yeğenimiz, Erdem beni barınağa götürdü. hayvanların suları vardı. 4-5-6-7-8-9-10. bölümdekilerin suları çok kirlenmişti. Bir kısmını görevliyi beklemeden değiştirdim. 12. bölümdeki anne ve yavrulara 2 kutu süt verdim. 11. bölümde bir tane yavru ve bizim uyuz vardı, onlara da 1 kutu süt verdim. Uyuz annenin gözleri bayağı kötü çapaklanmış. Yemek bir kova kadardı. 
Sularını değiştirmesini söyledim ama "vaktim kalırsa abla" dedi. Çöpten Yeni gelmişti, çok yorulmuş. temizlik yapmayacaktı. YAVRU ünitesinde eskiden kalan 4 yavru var. 15 yavru yok artık. Bir kısmını sahiplendirmişler? deftere bakmak lazım. bir kısmını da dışarıda kalınca sansar falan kapmış, parçalamış. 4 yavruya süt verebildim sadece. Biraz da kedi maması. Azdı tabii ki.
Kafesteki yaralı av köpeğinin sularını değiştirdim, süt ve kedi maması verdim.
Arabanın altında doğum yapmış anneye de süt ve kedi maması verdim. Su koydum.
KALANLARI CEMAL BEY'E EMANET EDİP BARINAKTAN AYRILDIK. BUGÜN EN AZINDAN SULARININ OLDUĞUNU BİLEREK AYRILMAK HUZUR VERDİ. AMA SORUNLAR DEVAM ETMEKTE.
BARINAK HAYVANLARIN İYİLEŞTİRİLDİĞİ BİR YER OLAMADIKÇA DA BU ŞİKAYETLERİMİZ BİTMEYECEK. 
yazan: Nermin Alpay
 
 
10.08.2014 Barınak günlüğüdür. Annem Mükafat Ata ile saat 1.30 civarı barınak ziyaretimizi yaptık. Gittiğimizde kafeslerde temizlik yapılmamıştı yemekler dağılmıştı ama az olduğu için bazı yerlerde az vardı bazı yerlerde hiç yoktu en kalabalık kafeste sadece ekmek su ile ıslatılıp verilmişti. Orta bölümde çok az konduğundan mama kırıntısı bile kalmamıştı barınak çalışanı her zamanki gibi suratımıza bile bakmadı  "suları tazeleyelim mi?" dedik siz bilirsiniz deyip veteriner odasına gidip oturdu bir daha da biz ordayken hiç kalkmadı.4 numaralı kafeste 1 yavru ölmüş onu aldı sadece. Ve anne diğer 2 yavrusunu emzirmiyor ve saklandığı yerden çıkmıyordu. En son kafeste ise yavrular devamlı ağlıyordu o kafese süt takviyesi yapıldı. Dış kafesteki av köpeğinde yemek yoktu ve görevliye söyleyince "ne yapayım yemek mi var?" dedi o kafese de süt ve simit ıslatıp verdik. Dışarıdaki köpeklere de aynı şekil süt ve simit verdik, geldik yavrulara görevli "oraya bakmanıza gerek yok SÜT verildi, ama sütü içmiyorlar bile" dedi. Neyse ki annem illa bakmak isteyince hiç bir yerde süt veya benzerini görmedik ve çılgınlar gibi açtılar elimizdeki kuru simit parçalarını bile yuttular oraya da simitli süt hazırlandı velhasıl kısa keseyim; BİZ YOKSAK ONLARDA YOKLAR BU KADAR AÇIK VE NET.BİLHASSA HAFTASONU 2 DK KAÇIP BAKIN KONTROL EDİN YOKSA BU DURUMLAR DEVAMLI YAŞANACAK MALESEF VE KURU MAMA YARDIMI SÜT LÜTFEN AMA LÜTFEN YARDIM EDİN 40 LİRA KİMSEYİ FAKİR ETMEZ.
Yazan: Gonca Sazak
 
BARINAK ÇALIŞANI ÇÖPTEN ALINMADIKÇA, ÇÖPTEN GELSE BİLE, KENDİSİNE EMANET EDİLEN HAYVANLARA GEREKEN ÖZENİ GÖSTERMEDİKÇE, VETERİNER UFUK GÖKTAŞ TEK BAŞINA MUCİZE YARATAMAZ. MADEM ONU İŞE ALARAK, GÜZEL BİR ADIM ATTINIZ. VETERİNİZE SAHİP ÇIKINIZ, DESTEK OLUNUZ. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder